Regulamin
Regulamin sklepu internetowego „OLDMAX.PL”
§ 1
Postanowienie ogólne
- Sklep internetowy oldmax.pl, dostępny pod adresem internetowym: www.oldmax.pl, prowadzony jest przez Annę Krawczyk wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIGD) prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw Gospodarki, NIP:9490535841, REGON: 241791006 oraz przez Krzysztofa Płaczkiewicza wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw Gospodarki, NIP: 9490255159, REGON: 241790900, działających wspólnie jako wspólnicy spółki cywilnej „HORST”.
- Siedziba Sklepu znajduje się w Częstochowie przy ul. Warszawskiej 106 A.
- Niniejszy Regulamin jest skierowany zarazem do konsumentów, jak i przedsiębiorców, korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, jak i w siedzibie przedsiębiorstwa.
§ 2
Słowniczek
W rozumieniu niniejszego Regulaminu:
- Konsument to osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży w ramach Sklepu niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, co pokrywa się z definicją „konsumenta” zawartą w art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (dalej jako: k.c).
- Przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która korzysta ze Sklepu,
- Sprzedawca to Anna Krawczyk i Krzysztof Płaczkiewicz, będący wspólnikami „HORST” s.c.
- Klient to każdy podmiot, zarazem konsument, jak i przedsiębiorca dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep oznacza zarazem siedzibę Sprzedającego, jak i sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: www.oldmax.pl,
- Umowa zawarta na odległość to umowa zawarta z klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Produkt oznacza dostępną w Sklepie rzecz ruchomą lub usługę będącej przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
- Konto to konto klienta w Sklepie, w którym są gromadzone dane podawane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez Klienta zamówieniach,
- Zamówienie to oświadczenie woli składane Sprzedawcy przez Klienta zarazem bezpośrednio w siedzibie Sklepu, drogą e-mailową, telefonicznie, jaki za pomocą Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży.
- Formularz zamówienia to interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej sklepu, umożliwiający złożenie Zamówienia,
- Umowa sprzedaży to umowa sprzedaży Produktu zawarta między Sprzedającym a Klientem.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Kontakt ze Sklepem jest możliwy bezpośrednio w siedzibie Sprzedającego, jak i telefonicznie pod nr: 721 555-050 oraz +48 34 333 61 oraz drogą e-mailową: info@oldmax.pl,
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą wyłącznie za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym Regulaminie.
- Klient może porozumiewać się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 7:00 do 19:00.
§ 4
Zamówienie
- Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia
- Zamówienie może być złożone za pomocą Formularza zamówienia, udostępnionego na stronie internetowej Sklepu, telefonicznie, e-mailowo lub bezpośrednio w siedzibie Sklepu.
- Złożeniem zamówienia jest wskazanie zamawianego Produktu lub Produktów, określenie formy płatności oraz sposobu dostawy.
- Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail, na adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta w trakcie składnia Zamówienia. Wskazana powyżej wiadomość e-mail zawiera co najmniej informację co do złożonego Zamówienia, oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia, a także link potwierdzający złożenie Zamówienia, którego kliknięcie przez Klienta jest konieczne dla skuteczności złożonego Zamówienia.
- Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia o czym mowa w § 4 pkt. 4 Regulaminu zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
- Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich punktów Regulaminu.
§ 4
Ceny
- Ceny w Sklepie są podane z złotych polskich i uwzględniają podatek VAT
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronie internetowej Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
- W przypadku gdy wartość Zamówienia jest większa niż 200,00 zł netto Zamówienie dostarczane jest na koszt Sprzedawcy.
- Do niższej niż wskazana w § 4 pkt. 2 Regulaminu wartości Zamówienia należy doliczyć 15,00 zł. brutto tytułem kosztu dostawy Zamówienia na adres wskazany przez Klienta.
- Na żądanie Klienta Sprzedawca przekazuje mu informację o cenie wraz opłatami dodatkowymi z tytułu dostawy Produktu.
§ 5
Formy płatności
Klient może skorzystać z następujących form płatności:
- Szybka płatność internetowa tpay,
- Płatność za pobraniem,
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy umiejscowione w ESBANK Bank Spółdzielczy o nr
90 8980 0009 2046 0000 3271 0001
- Płatność w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: Częstochowa, ul. Warszawska 106 A, w tym zakresie możliwa jest także płatność kartą elektroniczną.
§ 5
Czas realizacji i dostawy Zamówienia
- Klient jest informowany o każdej zmianie statusu Zamówienia w drodze wiadomości e-mail, wysłanej na podany przez Klienta podczas składania Zamówienia lub rejestracji adres poczty internetowej.
- Realizacja Zamówienia trwa przeciętnie 2 dni. Nadto, do czasu realizacji Zamówienia należy doliczyć czas niezbędny przedsiębiorstwu transportowemu na dostarczenie Zamówienia, na adres wskazany przez Klienta.
- W przypadku niedostępności któregokolwiek z zamawianych Produktów, Sprzedawca powiadamia Klienta drogą telefoniczną lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
§ 6
Prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w pkt. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osoby, innej niż Przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w pkt. 1 od dnia dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przez upływem tego terminu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- W sytuacji tej Sprzedawca jest obowiązany niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Zamówienia, za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia przez niego innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrot płatności Konsumentowi następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem kosztów Zamówienia do chwili otrzymania zwracanego Produktu lub potwierdzenia jego odesłania.
- Konsument jest obowiązany odesłać Zamówiony Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które nie mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz prefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, w której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowania zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaną nierozerwanie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której Konsument wyraźnie zażądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualna albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowania zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania , innych celów niż mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 7
Rękojmia
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi, określone w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- Reklamację należy złożyć:
- telefonicznie na nr: (34) 333-61-92;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na e-mail: info@oldmax.pl
- lub listownie na adres: ul. Warszawska 106 A, 42 – 202 Częstochowa
- Zaleca się by w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności, w tym datę jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
§ 8
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Sklep www.oldmax.pl gwarantuje swoim Klientom ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa, to jest zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn: to jest zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 19 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.